تازه‌های سیاسی

وزیرخارجه احتمالی آمریکا: ما و شرکایمان به دنبال توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر با ایران هستیم

آنتونی بلینکن، گزینه پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا دیروز گفت، در صورتی که تهران تعهدات خود در چارچوب برجام را انجام دهد، واشینگتن نیز به تعهدات خود در این توافق عمل خواهد کرد.

آقای بلینکن که برای اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: جو بایدن معتقد است که اگر ایران به اجرای تعهداتش بازگردد، ما نیز این کار را خواهیم کرد.

گزینه پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا اما در ادامه گفت، آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود، که یکبار دیگر در یک صف خواهیم بود، از این موضوع به عنوان زمینه‌ای برای دستیابی به یک توافق طولانی‌تر و مستحکم‌تر استفاده خواهد کرد.

آنتونی بلینکن تصریح کرد، یک توافق جدید می‌تواند به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی و همچنین برنامه موشکی این کشور بپردازد.

آنتونی بلینکن اضافه کرد، فکر می‌کنم تا این مرحله راه درازی در پیش داریم. با این حال گام‌های بعدی ایران را زیر نظر داریم.

آقای بلینکن همچنین افزود، ظرفیت گریز هسته‌ای، یعنی مدت زمان لازم برای ایران جهت تهیه مواد کافی برای ساخت یک بمب هسته‌ای از یک سال در چارچوب برجام، براساس گزارش رسمی، به سه تا چهار ماه رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا