ایران

محرز: از هر واکسن تأیید شده‌ای باید استفاده کرد

مینو محرز،‌ عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، می‌گوید هر کشوری «هر نوع» واکسن تایید‌شده‌ای که دارد موثر است و باید تزریق کند.

محرز روز یکشنبه ۲۸ دی‌ماه به خبرگزاری برنا گفت: «هیچ کدام از این واکسن‌ها با یکدیگر فرقی ندارند و باید بیش از ۷۰ درصد سطح تاثیرگذاری داشته باشند.»

خانم محرز افزود: «هر کشوری هر نوع واکسن‌ تایید‌شده‌ای که دارد موثر است و باید تزریق کرد، چرا که باید سطح ایمنی دنیا بالا برود. این واکسن‌ها اگرچه انواع مختلفی دارد، اما همگی باعث افزایش سطح ایمنی در برابر کرونا می‌شوند.»

به تازگی علی خامنه‌ای، رهبر نظام ایران، طی دستوری واردات واکسن‌های «انگلیسی و آمریکایی» کرونا، که تاثیر حدود ۹۵ درصدی آن‌ها اثبات شده است، را ممنوع اعلام کرد.

مینو محرز در ادامه در ارتباط با امکان وقوع پیک بعدی شیوع کرونا هشدار داد: «زمستان سختی در پیش داریم و باید مراقب باشیم چون موج‌های بعدی می‌آید.»

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه نتایج آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت ایران گفت: «فعلا تعداد تست‌های انجام‌شده کافی نیست که ارتباط خاصی بتوانیم در خصوص میزان تاثیرگذاری آن بدهیم،‌ چون در حال حاضر تنها ۱۴ نفر از این واکسن تزریق کردند که باید به ۵۶ نفر برسند.»

دکمه بازگشت به بالا