ایران

ادامه واکنش ها به گفتگوی جنجالی فائزه هاشمی با انصاف نیوز؛ سلحشوری حمایت کرد، فایزه به برادرش پاسخ کوبنده داد

پروانه سلحشوری سخنان اخیر فائزه هاشمی را بازتاب درماندگی جامعه‌ای می‌داند که تلاش‌هایش «برای تغییرات به نتایج ملموس منجر نشده» و چشم به دوردست دارد.

این نماینده سابق مجلس، در واکنش به مصاحبه جنجال‌برانگیز اخیر فائزه هاشمی با «انصاف نیوز» در یادداشتی در سایت «دیده‌بان» به حملاتی پرداخته که چه از سوی اصلاح‌طلبان چه تندروها به او شده و بحثی را باز کرده است به نام ««ناتوانی آموخته شده».

سایت انصاف نیوز روز شنبه متن و ویدئوی گفت‌وگوی مفصلی با فائزه هاشمی به مناسبت چهارمین سالروز مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی را منتشر کرد که او در آن گفته است حکومت ایران اصلاح‌ناپذیر است و او دوست داشته ترامپ انتخاب شود زیرا «مردم هر چه تلاش می‌کنند اصلاحات انجام بگیرد برای حاکمیت “مرغ یک پا دارد” و نه تنها تغییری ایجاد نمی‌شود “برعکس مردم سرکوب می‌شوند».

از نظر او ادامه فشارهای ترامپ ممکن بود بالاخره حکومت را مجبور کند که درسیاست‌های خود تغییری به وجود آورد.

پس از این صحبت‌ها، طی چند روز اخیر از چپ و راست به فائزه هاشمی حمله شد؛ از روزنامه کیهان گرفته تا برادرش محسن هاشمی رفسنجانی.

اما از سویی دیگر، این صحبت ها تحسین کاربران ایرانی شبکه های مجازی را برانگیخت و برخی او را شیرزنی توصیف کردند که برعکس برادرانی که با جنازه پدر سلفی گرفتند، به دلیل منافع شخصی در میدان هسته سخت قدرت مرکزی بازی نمی کند.

به تازگی فایزه هاشمی در واکنش به برادرش محسن که خواستار عذرخواهی او شده بود، اعلام کرده که برادرم برای خودش آینده‌ای ترسیم کرده و به دنبال حذف موانع است.

فایزه در نامه ای سرگشاده با دفاع از موضعش نوشته است: دونالد ترامپ را برای ایران ترجیح می‌دهد چون بخش‌هایی و افرادی خطرناکتر از ترامپ در قلدری و عدم پایبندی به اصول و مقررات، کشور را در سراشیبی ناکارآمدی ها، سوء مدیریت‌ها، بی کفایتی‌ها، دگم اندیشی‌ها و حتی گاهی تا مرز تلاشی پیش برده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا