ایرانحقوق بشر

اعتراضات جهانی به صدور حکم اعدام برای یک کشتی‌گیر دیگر ایرانی

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا و چند نهاد ورزشی و حقوق بشری به صدور حکم اعدام برای مهدی علی حسینی اعتراض کرده‌اند. کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی کشتی به خاطر بی‌عملی در برابر ایران مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا صدور حکم اعدام برای مهدی علی حسینی کشتی‌گیر فرنگی‌کار خوزستانی را به شدت محکوم کرد.

اِلی کوهانیم به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفته است: «رژیم ایران باید  پاسخگوی نقض شدید حقوق بشر باشد و استفاده از اهرم اعدام برای ماندن در قدرت را متوقف کند.»

مهدی علی حسینی در سال ۱۳۹۴ در جریان یک درگیری در استان خوزستان به اتهام قتل بازداشت و سپس به قصاص محکوم شد.

کوهانیم که دستیار ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در مبارزه با یهودی‌ستیزی است با انتقاد از عملکرد اتحادیه اروپا در برابر ایران گفته است: «این اتحادیه باید از خود بپرسد در چه مقطعی یک حکومت را به عنوان یک بازیگر بد در نظر می‌گیرد و بر اساس آن اقدام می‌کند.»

الی کوهانیم که در سال ۱۹۷۹ زمانی که شش سال داشته به همراه خانواده‌اش از ایران فرار کرده، ادامه داده است: «آیا این زمانی است که حکومت از تروریسم حمایت می‌کند و باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود؟ زمانی است که رژیم مردم خود را گرسنه نگه می‌دارد و رهبری‌اش را تغذیه می‌کند؟ زمانی است که حکومت به طور وسیع و فاحش حقوق بشر را علیه شهروندان خودش نقض می‌کند؟ رژیم ایران تمامی این‌ها را به کار بسته است.»

دکمه بازگشت به بالا