ایران

محمدعلی موحدی کرمانی: لوایح «اف‌ای‌تی‌اف» این‌بار هم تصویب نمی‌شود

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید بررسی دوباره لوایح گروه ویژه اقدام مالی، موسوم به اف‌ای‌تی‌اف، با اصرار حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، در دستور کار قرار گرفت اما اعضای مجمع همچنان با این لوایح مخالف‌اند.

محمدعلی موحدی کرمانی روز یک‌شنبه ۲۱ دی به خبرگزاری مهر گفت، لوایح اف‌ای‌تی‌اف زمانی در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شد و پس از آن‌که روشن شد اعضا با این لوایح موافق نیستند، از دستور کار آن خارج شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دستور بررسی دوباره لوایح اف‌ای‌تی‌اف از سوی رهبر جمهوری اسلامی افزود: «احساس می‌کنم به اصرار آقای روحانی باشد».

موحدی کرمانی اما در ادامه تصریح کرد، قرار نیست تغییری در سرنوشت این لوایح ایجاد شود و این‌بار نیز «با مخالفت اعضای مجمع روبه‌رو خواهد شد».

حسن روحانی اسفند پارسال، پس از بازگشت ایران به لیست سیاه، خطاب به اعضای مجمع تشخیص گفته بود که باید «پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه» خود به خاطر قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باشند.

پیشتر نیز مصطفی میر سلیم دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدف از تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژە اقدام مالی را بەمثابە براندازی رژیم برشمرده است.

مخالفان تصویب این لوایح در حکومت ایران می‌گویند در صورت تصویب آن‌ها، کمک‌های مالی ایران به گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران مانند حزب‌الله لبنان با مشکل مواجه خواهد شد.

گروه ویژه اقدام مالی به دلیل امتناع جمهوری اسلامی از تصویب برخی از این لوایح، ایران را به فهرست سیاه خود بازگردانده و به همه کشورها اختیار داده است که در نقل و انتقال‌ مالی با ایران به طور مستقل اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا