جهان

لاشه هواپیمای اندونزی با ۶۲ سرنشین بر کف دریا پیدا شد

مقام‌های اندونزی تایید کردند، هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی این کشور که ساعاتی پیش ناپدید شده بود، در ۲۰ کیلومتری فرودگاه پایتخت این کشور سقوط کرده است.

این هواپیما با ۶۲ سرنشین، شامل ۵۰ مسافر و ۱۲ خدمه، روز شنبه ۲۰ دی لحظاتی پس از پرواز ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد و ناپدید شد.

به گفته مقامات اندونزی، بیش از ده کشتی از جمله چهار ناو جنگی برای انجام عملیات جست‌وجو و یافتن بقایای هواپیما در آب‌های شمال جاکارتا به منطقه اعزام شدند و سپس خبر رسید که بامداد یک‌شنبه لاشه این هواپیما بر کف دریا پیدا شده است.

غواصان ارتش اندونزی اعلام کردند قسمت‌هایی از لاشه این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و همچنین پاره‌هایی از بدن مسافران را در دریای جاوه در عمق حدود ۲۵ متری مشاهده کردند.

رسانه‌های محلی می‌گویند پیش از رسیدن نیروهای امدادی به محل سانحه، ماهیگیران منطقه موفق به یافتن برخی بقایای هواپیما از جمله کابل و اشیاء فلزی بر سطح آب شده بودند.

این هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ که ۱۳۰ مسافر گنجایش دارد، از جاکارتا عازم جزیره بورنئو بود؛ سفری داخلی که معمولا ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

این مدل هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ که سه دهه از عمر آن می‌گذرد، با بوئینگ ۷۳۷ مکس که پس از دو سقوط فاجعه‌بار در سال‌های گذشته، باعث زمین‌گیر شدن شرکت بوئینگ شده بود، تفاوت دارد.

دکمه بازگشت به بالا