ایران

دادخواهی مجدد خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی

خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی در سالگرد سرنگونی این هواپیما در فرودگاه « خمینی» تهران و محل انهدام هواپیما حضور یافتند و خواستار دادخواهی شدند.

آنان در بخشی از فرودگاه عکس‌های این جان باختگان و گل گذاشته و گردهم آمدند. در فیلم های منتشر شده برخی از اعضای خانواده جان‌باختگان درباره آنان سخن می‌گویند و خواستار دادخواهی در این پرونده هستند.

این خانواده‌ها همچنین به محل سرنگونی این هواپیما در شاهدشهر رفته و مراسم سالگرد برپا کردند.

به گزارش صفحه توییتر انجمن خانواده‌های قربانیان «در ابتدا نیروهای امنیتی مسیر را مسدود کردند اما با تلاش خانواده ها مسیر باز شد».

در سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی با شلیک موشک‌های سپاه پاسداران تصاویر جان‌باختگان در برخی از دانشگاه‌ها از جمله شریف و تهران نیز نصب شده است.

همزمان مراسمی نیز از سوی نهادهای حکومت در بلوار مشاهیر بهشت زهرا  با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، و یوسفعلی شکری،  نماینده رهبر نظام ایران در بنیاد شهید، برگزار شد.

به گزارش برخی از منابع خبری، با فرا رسیدن سالگرد انهدام هواپیمای اوکراین با موشک های سپاه پاسداران، مقام‌هایی از دفتر رهبر نظام ایران، در تماس‌هایی خانواده قربانیان را برای عدم برگزاری مراسم یادبود تحت فشار گذاشته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا