ایران

کلانتری: یا قطعی برق را بپذیرید یا مصرف مازوت را!

ه سبب تحریم نفتی ایران، نفت کوره یا مازوت خریدار ندارد و مخازن کشور از مازوت پرشده. نیروگاه‌های تولید برق اکنون با این سوخت تعذیه می‌شوند که این امر سبب آلودگی هوا در شهرهای ایران شده است. اما رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به جای مسئولیت‌پذیری به فرافکنی روی آورده و با صراحت اعلام کرده است که: اگر خانواده‌ها در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند، استفاده از مازوت در صنایع و نیروگاه‌ها به عنوان سوخت اجتناب‌ناپذیر است.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست صبح دوشنبه ۱۵ دی در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: «با سرد شدن هوا مصرف گاز در میان خانواده‌ها افزایش یافته که این مسأله موجب شده تا گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه‌ها به‌عنوان سوخت کم شود. از سوی دیگر صنایع و نیروگاه‌ها هم که نمی‌توانند بدون سوخت بمانند چون باید برق مورد نیاز کشور تولید شود بنابراین ناچارند که از مازوت به‌عنوان سوخت استفاده کنند.»

کلانتری در ادامه مصاحبه تأکید کرد: «ملت یا باید نبود برق را بپذیرند یا این‌که ناچاریم برای مدت کوتاهی مازوت سوخته شود.»

در همین رابطه ساعت ۶ روز سیزدهم دی ماه برخی گزارش‌ها نشان از قطعی برق گسترده در تهران داشت. در این ساعت‌ها بود که برخی خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب و خیابان جیحون با قطعی برق گسترده همراه شدند. مسئله‌ایکه وزارت نیرو دلیل آنرا رشد مصرف گاز و ناتوانی نیروگاه‌های گازسوز برای تامین برق مورد نیاز است.

دکمه بازگشت به بالا