تازه‌های سیاسی

حسن نصرالله: منطقه وارد تنش شدید شده است

حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان هشدار داده که منطقه وارد «تنش شدید» شده است؛ زیرا ارتش اسرائیل «آماده‌باش» داده و نمی‌توان ارزیابی کرد که این وضعیت به کجا منتهی می‌شود.

حسن نصرالله روز یکشنبه ۱۴ دی در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، افزود: «نگرانی و اضطراب عمیق در منطقه، از جمله کشورهای خلیج فارس و اسرائیل مشاهده می‌شود».

حسن نصرالله با بیان این‌که کشته شدن قاسم سلیمانی «یک ترور امنیتی بود و باید پاسخ امنیتی بگیرد»، ادعا کرد: «اگر ایران می‌خواست به آن پاسخ نظامی‌ بدهد، همان ساعت یا روز نخست، قادر به این کار بود».

حسن نصرالله در سخنانش ادامه داد که جمهوری اسلامی «ضعیف نیست، قوی است» و زمانی‌که تصمیم بگیرد در «زمان و مکان مناسب» به کشته شدن قاسم سلیمانی واکنش نشان دهد، از «نیروهای نیابتی و دوستان و عزیزان منطقه‌ای خود استفاده نخواهد کرد».

دبیرکل گروه حزب‌الله همچنین در سخنانش از بخشی از افکار عمومی و رسانه‌های لبنان به عنوان «احمق‌ها» یاد کرد.

به گفته آقای نصرالله، آن‌ها «از روی مقاصد خاص» سخنان امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، درباره کمک‌های جمهوری اسلامی به گروه‌های مسلح متحد حکومت ایران در لبنان و غزه را «تحریف» کرده‌‌اند.

امیرعلی حاجی‌زاده ۱۳ دی گفته بود که «غزه و لبنان در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی هستند و هر آن چه از توان موشکی در غزه و لبنان می‌بینید، با حمایت جمهوری اسلامی ایران است».

آن‌چه که ایران، حزب‌الله و متحدان تهران «محور مقاومت» در برابر اسرائیل می‌نامند، از نظر غرب و برخی از عوامل جوامع جهانی، گروه‌های تروریستی «مزدور» ایران هستند که حیات آن‌ها با رشته اقدامات تروریستی و مرگبار در منطقه و جهان گره خورده است.

دکمه بازگشت به بالا