تازه‌های سیاسی

بنابر تهدیدات مقامات ایرانی علیه آمریکا، ناو نیمیتز در خلیج فارس ماندگار شد

پنتاگون اعلام کرده با توجه به تهدید‌های ناشی از ایران در سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی، ناو هواپیمابر نیمیتز و ناوگروه جنگی همراه آن در خلیج فارس باقی می‌ماند.

این در حالی است که پیشتر نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که یو‌اس‌اس نیمیتز در تصمیمی که «تلاش برای کاهش تنش‌ها با ایران» خوانده شد، از منطقه خارج می‌شود.

این روزنامه همچنین به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، بدین ترتیب در آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ از درگیری پرهیز می‌گردد.

اکنون اما کریس میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است: «به دلیل تهدید‌های اخیر رهبران ایران علیه رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولتی، دستور دادم که ناو یو‌ای‌اس نیمیتز روند عادی خروج را متوقف کند.» او افزود: «این ناو هم‌اکنون در ایستگاه عملیاتی فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، باقی می‌ماند و هیچ‌کسی نباید درباره اراده ایالات‌متحده آمریکا تردید کند.»

مقامات جمهوری اسلامی در سالگرد کشته شدن فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران تهدید‌های متعددی را علیه آمریکا مطرح کرده‌اند.

مراسم سالمرگ قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس طی روزهای اخیر در نقاط مختلف ایران و توسط هواداران ایران در سوریه، لبنان، یمن و کشورهای دیگر نیز برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا