تازه‌های سیاسی

مشاور نخست وزیر عراق: سلیمانی از پنجره می آمد، قاآنی در می زند

مشاور نخست وزیر عراق در گفتگویی با بی‌بی‌سی فارسی در مورد تفاوت میان قاسم سلیمانی و اسماعیل قاآنی، فرمانده پیشین و فرمانده کنونی قدس سپاه گفته است، سلیمانی فکر می کرد که نه تنها هماهنگ کننده امور در عراق هست؛ بلکه حتی مسئول امور داخلی عراق نیز می باشد و به همین خاطر هم هر وقت که دلش میخواست، بدون ویزا می آمد و می رفت. هشام داوود در این گفتگو توضیح داد، قاسم سلیمانی فراتر از یک ایرانی در عراق رفتار می کرد. او تصور می کرد که مسئولیتش ورای مرزهای ایران هست و برای همین قوانین و پروتکل‌های رسمی عراق برایش مهم نبودند.

آقای داوود، مشاور نخست وزیر عراق در ادامه گفتگویش با بی‌بی‌سی فارسی در مورد شرایط کنونی برای اسماعیل قاآنی ادامه داد، اکنون برای قاآنی، جانشین قاسم سلیمانی وضعیت فرق می کند و دولت عراق او را جهت دیدار با مسئولان عراقی و ورود به این کشور، ملزم به درخواست ویزا کرده است.

هشام داوود سپس در مورد تفاوت میان سلیمانی و قاآنی توضیح داد، قاآنی از در وارد میشود و سلیمانی از پنجره وارد می شد. او گفت: اینجا در هست، وقتی هست چرا باید از پنجره وارد شد. گاهی در باز است و گاهی هم در بسته، اما باید در را بزنید تا به شما گفته بشود، بفرمائید.

قاسم سلیمانی همراه با ابومهدی المهندس و گروهی دیگر از نظامیان ایرانی و عراقی، ۱۳ دی‌ماه پارسال، در جریان حمله پهپادی ارتش ایالات متحده آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده قدس سپاه پاسداران، به مقام فرماندهی این بازوی نظامی برون مرزی حکومت ایران رسید.

دکمه بازگشت به بالا