تازه‌های سیاسی

خطر اعدام دو زندانی سیاسی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان

به گزارش تارنمایی شبکه جهانی کلمه، الیاس قلندرزهی و حسن دهواری دو زندانی سیاسی بلوچ محکوم به اعدام امروز شنبه ۱۳ آبان در تماس با خانواده خود از انها خواسته اند تا برای آخرین ملاقات به زاهدان بیایند.
به گزارش یک منبع مطلع به شبکه جهانی کلمه”: قلندرزهی و حسن دهواری با خانواده خود تماس گرفته اند و خطر اعدام این دو زندانی سیاسی بلوچ زیاد است”.
این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود:” این زندانیان امروز ۱۳ در تماس تلفنی با خانواده از آنها خواسته‌اند که برای آخرین ملاقات قبل از اعدام به زاهدان بیایند”.
این منبع ادامه داد:” این دو شهروند اقوامی در خارج از کشور دارند و بازجوها به این دو شهروند گفته‌اند اگر نزدیکان شما از فعالیت‌های خود علیه نظام دست نکشند شما اعدام خواهید شد”.
الیاس قلندرزهی و حسن دهواری ابتدا با اتهام محاربه به اعدام محکوم شده‌اند، اما وکیل و خانواده‌های آنها‌ امیدوار بودند که با اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور بتوانند این حکم را تغییر دهند.
این دو شهروند بلوچ در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۹۳ توسط اداره اطلاعات در سراوان بازداشت شدند، و این مدت با رد اتهامات وارده می‌گویند صرفا به خاطر فعالیت سیاسی سایر اقوام یا اعضای خانواده و برای وادار کردن آن افراد به بازگشت به کشور یا توقف فعالیت به شکل گروگان بازداشت و سپس به اعدام محکوم شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا