ایران

سی‌ان‌ان: ایران سطح آماده‌باش نیروهای دریایی خود در خلیج فارس را افزایش داده است

سی ان ان آمریکا دیروز به نقل از یک مقام مطلع آمریکایی گزارش داد که ایران طی ۴۸ ساعت گذشته، سطح آماده‌باش نیروهای دریایی خود را در خلیج فارس افزایش داده است.
این مقام که به گفته سی ان ان دارای آخرین اطلاعات در این زمینه بوده، گفته است، مشخص نیست که افزایش این سطح از آماده باش، «اقدامی دفاعی» برای مقابله با اقدام احتمالی آمریکا است، یا نشانه ‌ای دیگر.
آمریکا طی چند روز اخیر، جنگنده‌های بی‌۵۲ خود را در خلیج فارس به پرواز در آورده است.
در همین زمینه، روزنامه نیویورک تایمز نیز دو روز پیش به نقل از تحلیلگران امنیتی آمریکا گزارش داد که ایران سطح آماده‌باش سیستم پدافند هوایی و نیروهای دریایی خود را افزایش داده است.
طی هفته‌های اخیر با نزدیک شدن به سالگرد حذف قاسم سلیمانی تنش بین ایران و آمریکا تشدید شده است.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توییتی نوشته بود که اطلاعات ایران از عراق نشان می‌د‌هد آمریکا به دنبال “بهانه‌تراشی برای شروع جنگ” است و گفته بود ایران به دنبال جنگ نیست اما از امنبت و منافع خود دفاع می‌کند.
اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز، به کسانی که در کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین این نیرو نقش داشتند هشدار داده است که “مطمئن باشید حتی از درون خانه شما ممکن است کسانی پیدا شوند که پاسخ این جنایت شما را به شما بدهند.”
در عین حال سه مقام دفاعی آمریکا دو روز پیش به سی ان ان اطلاع داده‌اند که ایران اخیرا سلاح‌هاي متعارف پيشرفته از جمله موشک‌های کوتاه برد بالستیک در اختیار شبه نظامیان شیعه قرار داده است.
تحلیلگران مسائل نظامی معتقداند که جمهوری اسلامی بر خلاف شعارهای تند و تیزش، در عرصه عمل به هیچ عنوان توان رویارویی با آمریکا را ندارد و در این شرایطی که منطقه و جهان علیه آن است، ممکن نیست که دست به اقدامی تحریک آمیز بزند.

دکمه بازگشت به بالا