تازه‌های سیاسی

پایان مذاکرات اقتصادی میان اتحادیه اروپا و چین

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از پایان مذاکرات فشرده اتحادیه اروپا و چین برای انعقاد توافقنامه جامع سرمایه‌گذاری(CAI) با هدف تعادل‌بخشی به تجارت فیمابین و فراهم شدن فرصت‌های بیشتر برای کسب و کارهای دو طرف خبر داد.
آخرین نشست سران اتحادیه اروپا و چین برای نهایی کردن توافقنامه جامع سرمایه‌گذاری روز پنجشنبه با حضور شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
خانم فن در لاین در پایان این نشست با انتشار سلسله پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که دولت چین در چارچوب این توافق سرمایه‌گذاری متعهد شده تا ضمن شفاف کردن چارچوب اعطای یارانه به بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور، دسترسی بیشتر سرمایه‌گذاران و مشاغل اروپایی را به بازار این کشور بیش از پیش افزایش دهد.
بنا بر اعلام رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا دولت چین بر پایه این توافق، همچنین برای ریشه‌کن کردن کار اجباری و تعهد عملی بیشتر به توافق زیست محیطی پاریس اقدام و الزام شرکت‌های اروپایی فعال در بازار این کشور برای انتقال فناوری را لغو خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا