خاورمیانه

مرگ «دست‌کم شش شبه‌نظامی نزدیک به ایران» در حمله هوایی به سوریه

ساعاتی پس از آن که خبرگزاری رسمی سوریه از دفع حمله هوایی به این کشور خبر داد، یک سازمان حقوق بشری می‌گوید که در این حمله، «دست‌کم شش شبه‌نظامی تحت حمایت ایران» کشته شده‌اند.

خبرگزاری حکومتی سنا، مدعی شده بود که پدافند هوایی سوریه بامداد جمعه، پنجم دی‌ماه، چند فروند موشک شلیک شده از اسرائیل را در آسمان استان حما رهگیری و منهدم کرده است.

اما تنها ساعاتی بعد، خبرگزاری فرانسه به نقل از ناظر حقوق بشر سوریه نوشت که در این حملات تازه دست‌کم شش شبه‌نظامی «که همه خارجی بودند» کشته شده‌اند.

به گفته رامی عبدالرحمن، مدیر این سازمان ناظر حقوق بشر سوریه، حمله موشکی از حریم هوایی لبنان مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه مصیاف را هدف قرار داده است.

در گزارش‌های تازه آمده است که هدف یکی از موشک‌ها در حمله بامداد جمعه یک مرکز تحقیقاتی دولتی سوریه بوده که گفته می‌شود کارشناسان ایرانی در آن فعالیت دارند.

پیشتر دولت آمریکا گفته است که در این مرکز گاز سارین تولید می‌شود که در سلاح‌های شیمیایی کاربرد دارد، اتهامی که دولت سوریه تکذیب کرده است.

خبرگزاری فرانسه پیشتر هم به نقل از خبرنگاران خود تایید کرده بود که پیش از این حمله صدای هواپیماهای جنگی در حال عبور از آسمان لبنان شنیده شده است.

عبور جنگنده‌های اسرائیلی از آسمان لبنان در گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس هم بازتاب یافته است.

اسرائیل طی سال‌های اخیر و در پی جنگ داخلی سوریه حملات هوایی متعددی به نیروهای ایرانی یا گروه‌های مورد حمایت ایران داشته است.

حملاتی که علی رغم کری خواندن‌های بسیاری از طرف مقامات سپاه، هیچگاه پاسخی به آنها داده نشده است.

دکمه بازگشت به بالا