ایران

ادامه حملات اصولگرایان به اف‌‌ای‌‌تی‌اف؛ حسن روحانی: برای خرید واکسن مشکل داریم

در حالی که یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از کاهش مخالفت‌ها با تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (اف‌‌ای‌‌تی‌اف) خبر داده، یک عضو دیگر مجمع و روزنامه کیهان به این لوایح حمله کردند.

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه با روزنامه ایران پیش‌بینی کرد که مخالفت‌ها با تصویب لوایح باقی‌مانده از اف‌ای‌تی‌اف به دلیل این‌که حضور ایران در فهرست سیاه تبعات خود را نشان داده، کمتر باشد.

با این حال مصطفی میرسلیم، دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش‌بینی کرد که این نهاد با این لوایح مخالفت کند.

میرسلیم گفت: «شرایط تغییری نکرده است، بلکه دلایل آشکارتری وجود دارد که نشان می‌دهد با وجود ادامه و تشدید سبعانه تحریم‌ها، پیوستن به اف‌‌ای‌‌تی‌اف مصالح کشور و انقلاب و منافع مردم را ضایع خواهد کرد.»

مخالفان تصویب این لوایح معتقد هستند که اگر جمهوری اسلامی این لوایح را امضاء کند، دیگر نمی تواند به نیروهای تروریستی منطقه از جمله حزب الله کمک مالی بکند.

در همین راستا روزنامه کیهان در مطلبی ۳۰ مورد از «عواقب سیاسی، امنیتی و منطقه‌ای» تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی را مطرح کرد.

به تازگی حسن روحانی با اشاره به اف‌‌ای‌‌تی‌اف گفته است که تصویب نشدن لوایح مربوط به پولشویی در مجمع تشیخص مصلحت نظام بر خرید واکسن ضد کرونا تاثیر دارد.

دکمه بازگشت به بالا