ایران

دادگاه انتاریوی کانادا شکایت خانواده کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی را پذیرفت

دادگاه عالی استان انتاریوی کانادا در حکم اولیه‌ خود، شکایت جمعی از خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی را مبنی بر اینکه «نظام ایران به موجب قانون ضد تروریسم کانادا با سرنگون کردن این هواپیمای مسافربری مرتکب اقدام تروریستی شده» پذیرفت.

 همزمان جاستین ترودو اعلام کرد که کانادا روز کشته شدن ۱۷۶ سرنشین این هواپیما را به عنوان «روز ملی یادبود قربانیان فجایع هوایی» نام‌گذاری می‌کند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، اعلام کرد در سالگرد انهدام هواپیمای مسافربری اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران و کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن، دولت این کشور از این پس روز هشتم ژانویه را به عنوان روز ملی یادبود قربانیان فجایع هوایی نام‌گذاری خواهد کرد.

ترودو همچنین در نامه‌ای به خانواده قربانیان انهدام هواپیمای اوکراینی گفت: «دولت به احترام جان‌باختگان در فجایع هوایی یک بنای یادبود را با مشورت بازماندگان آنها خواهد ساخت.»

طبق حکم اولیه دادگاه انتاریو با توجه به اینکه علی خامنه‌ای، رهبر نظام ایران، و سایر مقامات حکومتی ایران که در این شکایت از آنها نام برده شده در موعد مقرر این دادگاه به دفاع از خود نپرداخته‌اند، این عدم دفاع به منزله پذیرش کلیه اتهامات مطرح شده علیه آنها در این شکایت، قلمداد می‌شود.

قرار است حکم نهایی این شکایت حدود ماه مارس برابر با فروردین سال آینده اعلام شود.

دکمه بازگشت به بالا