خاورمیانه

عراق از دستگیری افراد مظنون به دست داشتن در حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا خبر داد

مصطفی الکاظمی، نخست وزیری عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که شماری از افراد مظنون به دست داشتن در حمله راکتی شب گذشته به منطقه الخضراء دستگیر شدند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی امشب گفت: حمله شب گذشته به منطقه الخضراء اقدام تروریستی ناجوانمردانه بود و راکت های شلیک شده بر سر عراقی ها فرود آمد و به آنها آسیب رساند.

الکاظمی افزود: هیچ گونه تعرض به هیئت های دیپلماتیک را نخواهیم پذیرفت و گروهی از افراد مظنون به دست داشتن در حمله راکتی دیشب را دستگیر و شماری از مسئولان امنیتی را راهی زندان کردیم.

همزمان ستاد عملیات مشترک عراق تاکید کرد که اقدامات چشمگیری برای توقف حملات به تاسیسات حیاتی و هیئت های دیپلماتیک در عراق اتخاذ می کند.

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق “واع” گفت که این ستاد اقدامات چشمگیری برای توقف حملات به تاسیسات و اهداف حیاتی در کشور از جمله سفارت ها وهیئت های دیپلماتیک از طریق تشدید تلاش های اطلاعاتی و امنیتی اتخاذ می کند و این اقدامات نتایج آشکار و قابل مشاهده ای طی روزهای آتی خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها از عراق، برای اولین بار سازمان تروریستی الحشد الشعبی که خود متهم به دست داشتن در حملات راکتی اخیر و تسهیل عملیات حمل و نقل راکت‌ها با خودروهایش می باشد، نیز تحقیقاتی در خصوص حملات راکتی به سفارت آمریکا انجام خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا