ایران

وزیر خارجه آلمان در نشست مجازی برجام: این آخرین فرصت برای ایران است

وزیر خارجه آلمان در نشست کمیسیون مشترک برجام توافق تاریخی هسته‌ای با ایران را “بر سر دوراهی” خواند و با تأکید بر لزوم استفاده از این فرصت از سوی ایران گفت، هفته‌ها و ماه‌های آینده در نجات این توافق تعیین‌کننده‌اند.

وزیر خارجه آلمان در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام از جمهوری اسلامی خواست، اکنون که از سوی آمریکا پیام‌های مثبتی برای نجات توافق اتمی می‌رسد از فرصت به‌دست آمده استفاده کند و برجام را زنده نگه دارد.

او در این نشست که نمایندگان گروه چهار به علاوه یک در آن شرکت داشتند با توجه به پیام‌های مثبت از سوی آمریکا اعلام کرد، اینک بر عهده ایران است که این فرصت را غنیمت بشمارد.

جو بایدن بازگشت به برجام را از اولویت‌های دولت متبوعش در صورت پیروزی در انتخابات اعلام کرده بود، روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه مجددا اعلام کرد همچنان بر سر این دیدگاهش ایستاده و دولتش در صورتی تحریم‌های تهران را لغو خواهد کرد که این کشور از توافق هسته‌ای «پیروی کامل» کند.

بایدن همچنین در نخستین اظهار نظر مشروحش پس از پایان انتخابات درباره ایران گفت دولتش با مشورت «متحدان» آمریکا محدودیت‌های هسته‌ای ایران را تشدید و به برنامه موشکی جمهوری اسلامی رسیدگی خواهد کرد.

او درعین حال بازگشت آمریکا به برجام را «نقطه شروع» برای مذاکرات عنوان نمود.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز پیشتر در رابطه به برجام گفته بود، به توافقی فرای توافق هسته‌ای با ایران نیاز است که برنامه موشک‌های بالستیک ایران را هم در بر بگیرد.

 

دکمه بازگشت به بالا