خاورمیانه

زیردریایی اتمی آمریکا وارد آبهای خلیج فارس شد

یگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده زیردریایی اتمی مجهز به موشک‌های هدایت شونده «یو‌اس‌اس جورجیا» به همراه دو ناو جنگی مجهز به پرتاب موشک‌های هدایت شونده کروز «یو‌اس‌اس پورت رویال» و «یو‌اس‌اس فیلیپین سی» از تنگه هرمز عبور کرده و وارد خلیج فارس شدند.

یگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در بیانیه‌ای که دوشنبه یکم دی ماه منتشر شد اعلام کرد حضور یو‌اس‌اس جورجیا نشان می‌دهد نیروی دریایی ایالات متحده این توانایی را دارد در هر حوزه‌ای که قوانین‌ بین‌المللی اجازه می‌دهد، حضور داشته باشد.

نیروی دریایی آمریکا در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده است که حضور زیردریایی مزبور، از سوی دیگر، «نشانگر تعهد و پایبندی آمریکا به شرکای منطقه‌ای و امنیت دریایی با استفاده از گستره کاملی از قابلیت‌هاست تا برای دفاع در برابر هر گونه تهدید در منطقه تحت نظارت «سنتکام» (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) همواره در آماده‌باش باشد».

درحالیکه دبیر شورای عالی امنیت ایران در تازه‌ترین دور از تهدیدات تهران برای گرفتن «انتقام خون» قاسم سلیمانی گفته که جمهوری اسلامی مصمم است از آمران و عاملان به گفته او این «جنایت تاریخی»، انتقام «سخت» بگیرد، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، سنتکام، روز یکشنبه ۳۰ آذر تهدید کرد اگر ایران بخواهد در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، دست به حمله‌ بزند، «آماده واکنش به آن هستیم».

ژنرال کنث مک‌کنزی به خبرنگاران گفت: «آماده‌ایم از خود، دوستان‌ و شرکایمان در منطقه دفاع کنیم و اگر ضرورت ایجاب کند برای واکنش نشان دادن آمادگی داریم».

 

دکمه بازگشت به بالا