جهان

کشف ویروس جدید کرونا در بریتانیا؛ عربستان به مدت یک هفته تمامی مرزهای خود را بست

وزارت کشور عربستان پس از کشف شدن نوع جدیدی از ویروس کرونا، به مدت یک هفته و به صورت قابل تمدید، ورود به کشور از طریق گذرگاه‌های مرزی زمینی، دریایی و هوایی را موقتا به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش رسانه های عربستانی به نقل از یک منبع در وزارت کشور عربستان، این کشور تا زمانی که اطلاعاتی پزشکی درباره نوع این ویروس به دست بیاید و با توجه به تمایل برای اتخاذ اقدامات فوری برای حفاظت از سلامت عمومی شهروندان و افراد مقیم در عربستان و تضمین سلامتی آنها، اتخاذ این اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در پی شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در جنوب انگلستان، برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورها از جمله کاندا در اقدامی فوری، کلیه پروازهای ورودی از بریتانیا را لغو و ممنوع اعلام کردند.

اعمال محدودیت‌های اضطراری اخیر توسط برخی کشورهای اتحادیه اروپا در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر بهداشت بریتانیا، گونه شناسایی‌شده جدید ویروس کرونا را به لحاظ سرعت شیوع، «مهارناپذیر» خوانده است.

شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و اعلام محدودیت های شدید توسط دولت باعث شد مردم پایتخت این کشور قبل از عملی شدن این محدودیت ها به شکل دسته جمعی از لندن فرار کنند. ایستگاه های اصلی قطار در لندن قبل از آنکه تدابیر جدید عملی شود، مملو از جمعیت شده است.

دکمه بازگشت به بالا