ایران

جزییاتی تازه از اقدامات داماد رئیس پیشین مجمع در پرونده فساد بانک سرمایه

انتشار متن کامل گزارش تحقیق و تفحص مجلس دهم از پرونده فساد و تخلفات بانک سرمایه، جزییات تازه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی یک عضو خانواده هاشمی شاهرودی به دست داده است.

در این «گزارش محرمانه» که توسط محمود صادقی، نماینده مجلس دهم منتشر شد، با اشاره به شراکت محمد امامی و سید احمد هاشمی شاهرودی، برادرزاده و داماد محمود هاشمی‌ شاهرودی، رئيس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمده است که شرکت‌های این دو نفر در طول سال‌های ۹۱ تا ۹۳، موفق به دریافت ۳۲۷ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه‌ شده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش به خرید املاک واقع در لواسان، شمیران و خیابان فرشته متعلق به بانک سرمایه به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ توسط احمد هاشمی شاهرودی و محمد امامی اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، این دو خریدار تا سال ۹۵، برخی از چک‌هایی که برای خرید این املاک داده بودند را پاس نکرده‌اند و پس از مدتی این املاک را «با چند برابر قیمت» برای تهاتر بدهی خود به بانک سرمایه فروخته‌اند.

این گزارش در این مورد به طور مشخص به یک ملک واقع در لواسان اشاره کرده است که این دو نفر در سال ۹۲ به مبلغ ۷۲ میلیارد تومان از بانک سرمایه خریده‌اند و در سال ۹۴ همان ملک را در قالب یک تهاتر و برای پرداخت بدهی‌های خود به قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه فروخته‌اند.

در جریان این معامله، بانک سرمایه «جریمه تاخیر تسهیلات» شرکت‌های متعلق به این دو نفر را بخشیده است.

محمد امامی از سال ۹۵ در بازداشت به سر می‌برد و تاکنون چهارده جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات او برگزار شده است.

در روند رسیدگی به پرونده فساد بانک سرمایه، تاکنون گزارشی مبنی بر احضار یا بازداشت احمد هاشمی شاهرودی که شریک اصلی آقای امامی است، منتشر نشده است.

در حاشیه پرونده بانک سرمایه به نام باقر هاشمی‌ شاهرودی، فرزند محمود هاشمی شاهرودی نیز اشاره شده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها این دو نفر در حال حاضر در عراق زندگی می‌کنند و احمد هاشمی شاهرودی با وجود ذکر نامش در کیفرخواست، در جلسات دادگاه بانک سرمایه حاضر نشد.

دکمه بازگشت به بالا