ایران

نماینده لهستان در پارلمان اروپا لبخند ظریف را به وزیر خارجه آلمان نازی تشبیه کرد

نماینده لهستان طی نطقی در پارلمان اروپا با اعتراض به سرکوب‌های حکومت ایران، لبخند محمد جواد ظریف را به وزیر خارجه آلمان نازی در دوران هیتلر تشبیه کرد.

پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه شدیداللحنی علیه نقض گسترده حقوق بشر در ایران تصویب نمود.

رادوسلاف سیکورسکی نماینده لهستان در پارلمان اروپا که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ نیز وزیر خارجه این کشور بود، خطاب به دیپلمات‌های کشورش و نمایندگان سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا گفت، دفعه بعد که با جواد ظریف و آن لبخندی که شبیه یواخیم فون ریبنتروپ است، دیدار کردند، متوجه باشند که وی نماینده چه «رژیم کریهی» است.

نماینده لهستان در پارلمان اروپا جمهوری اسلامی را «یکی از بزرگترین رژیم‌های سرکوبگر» نامید و اظهار داشت: «رژیم ایران ادعای اسلامی بودن دارد و اگر جمهوری اسلامی خدا را نمایندگی می‌کند، چه نیاز است تا این حد دست به سرکوب، شکنجه و کشتار گسترده مردم بزند؟»

این دیپلمات سپس خطاب به روحانیون حاکم بر ایران گفت که رژیم شما «مایه ننگ و بیزاری» هر مسلمان و هر مؤمن و صاحب وجدانی است.

وی افزود: «شما کشور خود را به چنان تنگناهای ناامید کننده‌ای گرفتار کردید که اکنون در حال توافق با چین برای تسلیم کردن منابع انرژی و زیرساخت‌های حساس کشور به دولت پکن هستید.»

این نماینده پارلمان اروپا در نهایت تاکید کرد که اگر ایران می‌خواهد روابط بهتری با اروپا داشته باشد و تحریم‌ها لغو شود، «همین الان و فورا باید نقض حقوق بشر را متوقف کند».

پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا در حساب توئیتری فارسی خود، محمد جواد ظریف را ماله‌کش اعظم خامنه‌ای نامیده بود.

دکمه بازگشت به بالا