پزشکی و سلامت

از سابقه جا ماندن قیچی تا باند نیم متری در شکم بیمار؛ افزایش «۱۲ درصدی» پرونده‌های قصور پزشکی در کشور طی هفت ماهه سال ۹۹

چند سال پیش در تهران، یک قيچي زنگ‌زده‌ كه در هنگام جراحي كيسه صفرا، در شكم مرد ٤٣ساله‌ای جا مانده بود، پس از ٢‌سال او را به كام مرگ برد. و یکی از تازه ترین نمونه ها، باند نيم‌متري است كه در بدن يك بيمار بابلي جامانده بود.

حالا یک مقام سازمان پزشکی قانونی ایران از رشد «۱۲ درصدی» پرونده‌های قصور پزشکی در کشور طی هفت ماهه سال ۹۹ خبر داد.

بابک سلحشور، مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی قانونی، به خبرگزاری ایلنا گفته که، در سال ۹۹، شش هزار و ۱۴۹ پرونده مربوط به پرونده‌های قصور پزشکی تشکیل شده است.

بابک سلحشور اضافه کرده که از مجموع پرونده‌های مربوط به پرونده‌های قصور پزشکی در دو هزار و ۸۷۳ پرونده رای محکومیت صادر شده‌ است. مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی قانونی همچنین توضیح داده است، بررسی این پرونده‌ها نشان می‌دهد در مقایسه با هفت ماهه سال ۹۸ که جمع کل پرونده‌های قصور پنج هزار و ۴۹۲ پرونده بوده، حدود ۱۲ درصد رشد داشته‌ است.

عباس مسجدی آرانی، رئیس وقت سازمان پزشکی قانونی ایران، نیز در سال ۹۸ از تشکیل بیش از ۲۲ هزار پرونده قصور پزشکی در ایران طی ۹ ماهه آن سال و افزایش ۱۱ درصدی این پدیده خبر داده بود.

آقای سلحشور، بیشترین شکایت‌ها در پرونده‌های قصور پزشکی طی هفت ماهه سال جاری را مربوط به رشته «جراحی زنان و زایمان» اعلام کرده است.

رشته جراحی عمومی رشته‌های پرستاری و دندانپزشکی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دکمه بازگشت به بالا