ایران

حمایت حسن روحانی از اعدام روح‌الله زم در هنگام اعتراض به اروپا

رئیس‌جمهوری ایران در واکنش به اتحادیه اروپا که اعدام روح‌الله زم را محکوم کرده، پاسخ داد که حکمی اگر مورد خشنودی گروهی یا ناراحتی آنها باشد، برای ما ملاک نیست.

روح‌الله زم در انتخابات ۹۶ از حسن روحانی حمایت استراتژیک کرده بود.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، حسن روحانی در نشست خبری عصر امروز درباره اعدام روح‌الله زم گفت: «ما در کشورمان قانون اعدام داریم و این همه اعدام صورت می‌گیرد چرا درباره این آقا اعتراض می‌کنند؟! این حمایت کشورهای اروپایی معنی خوبی ندارد و مداخله‌جویانه است».

به گفته روحانی، این موضوع لطمه‌ای به روابط بین ایران و اروپا نمی‌زند.

حسن روحانی در ادامه افزود: «حکمی اگر مورد خشنودی گروهی یا ناراحتی آنها باشد، برای ما ملاک نیست».

روح‌الله زم خبرنگار و فعال سیاسی، از مخالفان حکومت فعلی ایران بود که پس از ربوده شدن در عراق به ایران منتقل و به اعدام محکوم شد. علیرغم اعتراضات گسترده بین‌المللی به این حکم، او روز شنبه اعدام شد در حالیکه از تایید شدن حکم خود خبر نداشت.

اتحادیه اروپا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعدام روح‌الله زم را محکوم کرد. این اتحادیه همچنین روند دادگاه زم را «غیرعادلانه» دانسته و از ایران خواست تا «اعترافات تلویزیونی» برای «اثبات جرم» را متوقف کند.

نشست تجاری اروپا و ایران نیز در اعتراض به اعدام این خبرنگار، لغو شد. وزارت امور خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای جداگانه، اعدام روزنامه‌نگار روح‌الله زم در ایران را به شدت محكوم كرد و آن را اقدامی «وحشیانه» توصیف کرد.

دکمه بازگشت به بالا