ایران

خودکشی یک کارگر دیگر در ایران؛ کارگر اخراجی مجتمع هفت‌تپه خودکشی کرد

دیروز کانال تلگرامی کارگران مستقل هفت‌تپه از خودکشی یک کارگر اخراجی این مجتمع خبر داد.

در این گزارش آمده است که رضا آل کثیر، ساکن روستای حر که چندی پیش از کار در مجتمع هفت‌تپه اخراج شده بود، به دلیل مشکلات معیشتی، با حلق آویز کردن خود به زندگی‌اش پایان داد.

همچنین در این گزارش کوتاه اشاره شده است که او بعد از اخراج خود، بارها به مجتمع هفت‌تپه مراجعه کرده است، اما مدیران، حاضر به پذیرفتن او برای کار نشده‌اند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، آل کثیر که اخیرا برای ازدواج اقدام کرده بود، دو خواهر دارای معلولیت داشت و به دلیل فشار معیشتی و بیکاری، تحت فشار مضاعف قرار داشت.

این اولین باری نیست که یکی از کارگران مجتمع هفت‌تپه اقدام به خودکشی می کند.

اسفند ماه سال ۹۶هم یک کارگر فصلی شرکت نیشکر هفت‌تپه در پی خودداری بخش مالی این مجتمع از پرداخت مساعده به وی در کانال پمپاژ آب هفت‌‌تپه خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.‌

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در سالیان اخیر با مشکل پرداخت نشدن دستمزد و مزایا مواجه بوده‌اند و این موضوع اعتراض‌های صنفی آنها را به دنبال داشته است.

کارگران در ایران از مشکلات عدیده‌ای منجمله، معوقات مزدی، عدم امنیت شغلی و نداشتن شرایط ایمنی کار رنج می برند.

این مشکلات باعث شده تا در مواردی این کارگران، مایوس از رسیدن به حق و سرخورده از فقر استخوان سوز، اقدام به خودکشی و خودسوزی کنند.

صابر بهبودی ۳۲ ساله و اهل توابع شهرستان رودباری یکی ازین کارگران بود که چندی پیش به دلیل اخراج از محل کار، در مقابل یکی از معادن ماسه این شهرستان اقدام به خودسوزی کرد و سرانجام به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان سوانح و سوختگی ولایت رشت جان خود را از دست داد.

دکمه بازگشت به بالا