ایران

مهدی محمودیان: وزارت اطلاعات و سپاه به روح‌الله زم اطلاعات می‌رساندند

مهدی محمودیان، فعال حقوق بشر و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، شب گذشته در گفتگو با بی‌بی‌سی افشا کرد، که در زندان با “مامور امنیتی” آشنا شده که در فیلم‌های منتشرشده از روح‌الله زم در حال گفت‌وگو با او دیده می‌شده است.

آقای محمودیان با نقل از ادعای این مامور امنیتی می‌گوید که نهادهای امنیتی ایران از جمله سپاه و وزارت اطلاعات به روح الله زم اطلاعات می‌داده‌اند.

مهدی محمودیان که با وثیقه آزاد است، در گفت‌وگو با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی توضیح داد: “کسی که در فیلم‌های روح‌الله زم دیده می‌شود و مرحوم روح الله با او صحبت می‌کند و ظاهرا مامور یا فرماندهی از ایران است [و به زم اطلاعات می‌دهد]، در حال حاضر زندانی است و ۱۵ سال حکم گرفته است. من در زندان با او حرف زدم و او مدعی بود که اطلاعات را از طریق وزارت اطلاعت و نهادهای امنیتی و سپاه در اختیار روح‌الله زم قرار می‌داده.

منتقدان می گویند که جمهوری اسلامی آقایزم را که تنها به دلیل انتشار اخباری که خود مقامات حکومتی از جمله فرزند آیت الله خامنه‌ای در اختیارش میگذاشتند، به ۱۳ بار اعدام محکوم کرد، درحالیکه اگر انتشار این اخبار جرم بود، باید ابتدا کسانیکه این خبرها را از ایران و بیت رهبری برای او مخابره می کردند مجازات شوند.

دکمه بازگشت به بالا