خاورمیانه

تداوم تظاهرات در سلیمانیه و بیش از ده کشته و زخمی

تجمع شهروندان در سلیمانیه عراق در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق و کسر از حقوقشان، تاکنون چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

پایگاه خبری “بغداد الیوم”، گزارش داده که طی تظاهرات دیشب در سلیمانیه یک معترض در شهر کفری کشته شده و تظاهرات جدیدی در خیابان سالم در مرکز شهر سلیمانیه شکل گرفته است.

خبرنگار بغداد الیوم می گوید، تظاهرات کنونی در کردستان شاهد آتش زدن مقر جنبش التغییر در دربندخان و آتش زدن مقر حزب دموکرات کردستان در منطقه بیره مکرون بود.

استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق طی یک هفته گذشته شاهد تظاهرات کارکنان دولت اقلیم کردستان در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق و کسر حقوق بوده است.

از طرفی دیگر شاهدان عینی به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفتند که طی درگیری ها امروز در سلیمانیه دو نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که پس از به خشونت کشیده شدن تظاهرات روز دوشنبه در اقلیم کردستان عراق، یک معترض ۲۶ ساله در پی اصابت گلوله نیروهای امنیتی به قفسه سینه‌اش جان باخت.

شاهدان اشاره کردند که یک نفر در شهر جمجمال و یک نفر در شهر کفری کشته شدند.

تظاهرات‌کنندگان روز گذشته نیز در اعتراض به بحران مالی، فساد مقامات دولتی اربیل و تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان به مقر حزب دموکراتیک کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» و اتحادیه میهنی در سلمیانیه حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

اربیل در نتیجه کاهش شدید درآمدهای نفتی، پیامدهای شیوع اپیدمی کرونا و فساد افسارگسیخته دولتمردانش در بدترین بحران مالی خود از سال ۲۰۰۳ میلادی به سر می برد.

گزارش‌های رسیده حاکی است که بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۷ آذر، نیروهای امنیتی هنگام حفاظت از مجموعه‌ای از دفاتر احزاب سیاسی در شهرستان «چمچمال» برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان اقدام به شلیک گلوله کردند.

دکمه بازگشت به بالا