ایران

گزارش‌های مربوط به وخامت حال آیت الله علی خامنه‌ای تکذیب شدند

چندی پیش نشریاتی چون نیوزویک و اورشلیم پست به نقل از منابع داخلی گزارش دادند که رهبر جمهوری اسلامی به دلیل وضعیت سلامتی خود، قدرت را به فرزندش، مجتبی خامنه‌ای واگذار کرده است.

اکنون مهدی فضائلی، معاون رسانه‌ای دفتر نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی، با تکذیب اخبار مربوط به وضعیت وخیم سلامتی علی خامنه‌ای نوشته است که رهبر جمهوری اسلامی «سالم و با نشاط به انجام برنامه‌های خود، طبق روال مشغول» است.

معاون رسانه‌ای دفتر نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی این توئیت را در واکنش به گزارش‌هایی نوشته است که خبر از لغو جلسه خامنه‌ای و روحانی به دلیل وخیم شدن وضعیت سلامتی او داده بودند.

مجتبی خامنه‌ای، ۵۱ ساله که با دختر غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی رهبر حکومت ایران ازدواج کرده است، منصب سیاسی ندارد و بر اساس برخی گزارش‌ها در قم به تدریس درس خارج فقه مشغول است.

در توئیت آقای فضائلی اشاره‌ای به خبرها در رابطه به جانشینی مجتبی خامنه‌ای، نشده است.

خبر وخامت حال رهبر جمهوری اسلامی و مسئله جانشینی فرزندش را برای اولین بار محمد اهوازی در اکانت توییترش نوشت که پس از تایید آن توسط نیوزویک با استقبال در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان و واکنش‌های زیاد مواجه شد.

شایعات در مورد بیماری و حتی مرگ رهبر جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته بارها مطرح شده است. با توجه به اینکه او ۸۱ سال دارد و دچار سرطان پروستات است این  شایعات ممکن است، هربار تبدیل به یک خبر واقعی شوند.

تعداد زیادی از ناظران امور ایران معتقداند که با مرگ علی خامنه‌ای، رهبر مسن جمهوری اسلامی، در راس هرم قدرت هرج و مرج هایی صورت خواهد گرفت و این مسئله احتمالا، نقطه عطفی برای گذار از جمهوری اسلامی خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا