حقوق بشر

دیوان عالی کشور حکم اعدام روح‌الله زم را تایید کرد

سخنگوی قوه قضاییه درپاسخ به سوالی درباره تایید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور گفت: بیش از یک ماه قبل، دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرد و حکم صادره از دادگاه انقلاب به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

روح‌الله زم، مدیر مسئول سابق کانال تلگرامی که در فرانسه زندگی می‌کرد، مهرماه ۹۸ در سفری به عراق ربوده و به ایران تحویل داده شد.

بعد از دستگیری آقای زم، ۶ جلسه محاکمه برای او  برگزار شد و ٢٠ خرداد ماه قاضی صلواتی با اعلام ختم رسیدگی به این پرونده اعلام کرد: حکم دادگاه در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

در تاریخ دهم تیر ماه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده روح الله زم گفت: رسیدگی به پرونده به پایان رسیده، دادگاه محکومیت برای او صادر کرده و ١٣ مورد از عناوین اتهامات را از مصادیق افساد فی الارض دانسته و برای آقای زم حکم اعدام صادر شده، او همچنین در چند مورد اتهامی دیگر به حبس محکوم شده است.

در آن تاریخ سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد که  البته این حکم غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

سرانجام امروز، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرده که حکم آقای زم به تایید دیوان عالی کشور رسید.

ربایش مخالفان توسط نیروهای جمهوری اسلامی عمری به درازای تاریخ انقلاب ۵۷ دارد. حکومت ایران برای ساکت کردن مخالفانش در خارج از کشور، آنها را با فریب به مرزهای نزدیک ایران می کشاند و سپس با توسل به لابی‌های خود، تحت عنوان عملیات پیچیده اطلاعاتی و سناریویی نخ نما، این مخالفان را می دزدد و به درون ایران منتقل می کند.

دکمه بازگشت به بالا