ایران

شهروندانی که هرسال قربانی بی کفایتی مسوئلان می شوند؛ کشته‌های سیل در ایران به ۹ نفر رسید

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص آخرین گزارش ها از سیل و آبگرفتگی در ایران اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته استان های کرمان، فارس، گیلان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.

او گفت: سیل تا کنون ۹ کشته بر جای گذاشته است که یک نفر در استان گیلان، دو نفر در بوشهر و شش نفر در استان هرمزگان بوده اند.

بیشترین آمار کشته‌شدگان در هرمزگان گزارش شده است.

پیشتر نیز بارندگی شدید و بالا آمدن آب در خوزستان خسارت فراوانی بر جا گذاشت. در برخی شهرها این استان سیلاب و فاضلاب به داخل خانه‌های مردم نیز رسید.

این وضعیت انتقاد شدید شهروندان سیل‌زده خوزستان را به دنبال داشت.

تعدادی از کاربران با بازنشر تصاویر ورود سیل به خانه های مردم نوشتند، باران حقیقت تازه‌ای را برای خوزستانی‌ها عیان نکرده است، زیر خاک لوله‌های طلا جریان دارد و در این میان جایی برای لوله‌های شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی نیست.

کارشناسان و شهروندان معتقداند که سیل در ایران قابل پیشگیری است؛ اما حکومت اراده ای برای مبارزه با این بلای طبیعی ندارد و سیل هرساله بصورت سریالی جان ومال مردم را تهدید می کند.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران نیز گفته است: برای مقابله با بلایای طبیعی سال گذشته پنج هزار و ۸۴ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه منظور شده، اما تا کنون هیچ مبلغی در اختیار دستگاه های اجرایی استان خوزستان قرار نگرفته است.

دکمه بازگشت به بالا