حقوق بشر

فراخوان جمعی از مادران داغدار وزنان آزاده ایران: همه گروههای مدنی و حقوق بشری و سیاسی یکصدا شوند

جمعی از مادران داغدار وزنان آزاده ایران، همزمان با سالروز تصویب “اعلامیه جهانی حقوق بشر” طی فراخوانی به وضعیت حقوق بشر در ایران اعتراض کردند. آنها در این فراخوان نوشتند، مردم مظلوم ایران از ابتدائی ترین و طبیعی ترین حقوق خود در زمینه های فردی، مانند، حق آزادی اندیشه و بیان، حق آزادی انتخاب دین‌، حق آزادی انتخاب پوشش و ورزش، حق سفر و غیره محروم هستند.

مادران داغدار وزنان آزاده ایران در بخشی دیگر از این فراخوان با اشاره به سلب حقوقی از جمله، داشتن حق انتخابات آزاد، حق تشکیل احزاب، سندیکاها و اتحادیه های صنفی مستقل، حق تجمع و اعتراضات مسالمت آمیز توسط حکومت یادآور شدند، در صورتی که به این محرومیت ها اعتراض کنیم، پاسخ حکومت به معترضان و منتقدان، زندان و شکنجه و اعدام است.

این مادران داغدار وزنان آزاده ایران سپس با اشاره به قانون و قوه قضائیه که در سایر کشورها مدافع عدالت و پناهگاه مظلومان است اظهار داشتند، در کشور ما ایران اما، از ظالمان و غارتگران و متجاوزان به حقوق مردم دفاع میکنند، درحقیقت دستگاه قضائی و حاکمیت جمهوری اسلامی، خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر در کشور ما محسوب میشوند.

حاکمیت و دستگاه قضائی جمهوری اسلامی، دست در دست نیروهای امنیتی و سرکوبگر بدنبال ایجاد ترس و وحشت در جامعه هستند و برای جلوگیری از جنبش دادخواهی مردم ایران نه تنها آزادیخواهان را دستگیر و شکنجه میکنند و به قتل میرسانند، بلکه خانواده های آنان را مورد آزار و اذیت قرارمیدهند. دریک کلام، ما شهروندان ایران گروگان حکومتی هستیم که خود را مالک همه چیز حتی جان انسانها میداند.

مادران داغدار وزنان آزاده ایران در پایان، و با خطاب قرار دادن ایرانیان خارج از کشور نوشته اند: روی سخن ما با شما است، شما که در دست حکومتی جبار و تمامیت خواه اسیر نیستید و در کشورهائی زندگی میکنید که از مواهب حقوق بشر و حمایت قانون برخوردارید و هراسی از بازداشت و شکنجه و زندان و اعدام ندارید. ما اکنون از شما می خواهیم که دادخواه ما خانواده ها باشید و فریاد حق طلبانه ما را در دنیا طنین افکن کنید، گرچه ما میدانیم که برخی از شما سالها است که چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی دراین امر کوشا بوده اید، اما ما این را هم خوب میدانیم که تا دفاع از حقوق بشر برای ما ایرانیان داخل و خارج به امری ملی و همگانی بدل نشود و همه گروههای مدنی و حقوق بشری و سیاسی یکصدا نشوند، دنیا صدای دادخواهی و حق طلبانه مردم ایران را نخواهد شنید.

از جمله امضاء کنندگان این فراخوان می توان به افرادی چون، گوهر عشقی، مادر ستاربهشتی، شهناز اکملی، مادرمصطفی کریم بیگی، فاطمه سپهری، امضاکننده بیانیه ۱۴ و پوران ناظمی، امضا کننده بیانیه ۱۴ اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا