ایران

مخالفت نماینده مردم خاش با طرح تقسیم سیستان‌وبلوچستان

اسماعیل حسین‌زهی، نمایندۀ خاش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه «مشكل ما در سیستان‌وبلوچستان، بزرگی و وسعت این استان نیست، بلكه توسعه‌نیافتگی استان است»، مخالفت خود را با طرح تقسیم این استان اعلام کرد.

به گزارش سنی‌آنلاین، نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت‌آباد در مجلس یازدهم، در یادداشتی که از او در شمارۀ امروز  روزنامه “اعتماد” با عنوان «توسعه به‌جای تفکیک» منتشر شده، خاطرنشان کرد: اخیرا طرحی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد كه طراحان آن به دنبال تفكیک و تبدیل استان سیستان‌وبلوچستان به چهار استان مجزا بودند؛ طرحی كه لازم است در ابتدای امر مخالفت خود به‌عنوان یكی از نمایندگان مردم این استان در مجلس یازدهم را با آن اعلام كنم.

آقای حسین‌زهی سپس با بیان اینکه «شخصا توسعه را مقدم بر تقسیم و تفكیک می‌دانم»، افزود: معتقدم این طرح بدون مطالعه كافی تهیه شده و غیركارشناسی است. باید توجه داشت برای تهیه چنین طرح‌هایی توجه به مطالبات و نیازهای جامعه امری حیاتی است، چراكه تنها امری مورد قبول مردم خواهد بود كه از دل و بطن جامعه بیرون آمده است.

عضو مجمع نمایندگان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: لازم است ما نمایندگان به‌جای صرف هزینه ساخت استانداری و استخدام نیروهای جدید برای سه استان، همین هزینه را صرف توسعه سیستان‌وبلوچستان كنیم و از الگوی كرمان بهره ببریم. استان كرمان، به لحاظ وسعت چندان كوچک‌تر از سیستان‌وبلوچستان نیست ولی هم در بحث اعتبارات و هم در بحث استقرار ادارات كل بهتر عمل كرده‌اند. ما نیز در سیستان‌وبلوچستان نیازمند تحقق این مهم هستیم و می‌توانیم با توجه بیشتر به شهرها و شهرستان‌های جنوبی این استان و استقلال ادارات كل از یک‌سو و پیگیری مطالبات ازسوی دیگر موجبات توسعه بیشتر استان را فراهم آوریم.

وی در ادامه افزود: برخی متاسفانه بدون اطلاعات كافی از «مكران» سخن به‌میان می‌آورند؛ حال آن‌كه مكران فقط مختص چابهار نیست، بلکه از بوشهر تا كراچی هرچه را كنار ساحل باشد، شامل می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا