ایران

روزنامه اسرائیلی: صدای فخری‌زاده در مورد «پنج کلاهک» اتمی ضبط شده است

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آخرونوت، پرانتشارترین روزنامهٔ اسرائیل در گزارشی نوشته است که موساد، سازمان اطلاعات اسرائیل موفق به جذب یک مقام ایرانی نزدیک به محسن فخری‌زاده شده بود و این فرد سخنان فخری‌زاده در مورد تلاش‌هایش برای تولید «پنج کلاهک» اتمی را ضبط کرده است.

در بخشی از این گزارش که توسط رونن برگمن، خبرنگار تحقیقی معروف این روزنامه نوشته شده، آمده است که اسرائیل برای تقریباً سه دهه در حال کار بر روی پرونده فخری‌زاده بود و دست آخر، ضبط این سخنان او، مدرک نهایی برای صلح‌آمیز نبودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به‌دست داد.

محسن فخری‌زاده مهابادی، از مقامات ارشد برنامه هسته‌ای ایران روز هفتم آذر در آبسرد دماوند ترور و کشته شد.

مقام‌های سیاسی و نظامی ایران، اسرائیل را مسئول سوءقصد به او می‌دانند و وعده گرفتن انتقام او را داده‌اند.

دیروز روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه حکومت ایران باید در «روزهای آینده» به ترور محسن فخری‌زاده واکنش نشان دهد، خواستار «حمله قدرتمند نظامی» به اسرائيل شد.

دولت اسرائیل تاکنون در این زمینه سکوت کرده ولی نفتالی بنت، وزیر دفاع پیشین اسرائیل، روز ۱۳ آذر در واکنش به کشته شدن محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی، گفت که «جهان بدون محسن فخری‌زاده، امن‌تر است».

بر اساس گزارش روزنامه یدیعوت آخرونوت که روز جمعه ۱۴ آذر منتشر شده، در صدای ضبط‌شده آقای فخری‌زاده، او شکایت می‌کند که دولت بودجه کافی برای انجام کار را در اختیار او قرار نمی‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا