خاورمیانه

عمان: آمریکا در حال بررسی قرار دادن حوثی‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی است

وزیر خارجه عمان دیروز اطلاع داد که معاون وزارت خارجه آمریکا در جریان سفر به مسقط، موضوع قرار دادن حوثی‌های یمن در فهرست گروه‌های تروریستی را مطرح کرد.

به گزارش رویترز، سید بدر البوسعیدی این موضوع را در یک نشست در منامه پایتخت بحرین و در پاسخ به پرسشی در خصوص سفر اخیر دیوید شنکر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به مسقط بیان داشت.

منابع مطلع پنجشنبه به واشینگتن پست گفته بودند، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درصدد است تا شبه نظامیان حوثی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

با این وجود دبیرکل سازمان ملل نسبت به پیامدهای این اقدام احتمالی آمریکا هشدار داده است.

یک روز پس از انتشار این خبر از سوی وزارت خارجه عمان، عادل بن عبدالرحمن العسومی رئیس پارلمان عرب، كشتار فجيع غيرنظامیان در یک مجتمع تجاری از سوی شورشیان حوثی مورد حمایت حکومت ایران را محکوم کرد.

شورشیان حوثی با حمله خمپاره ای به یک مجتمع تجاری در جنوب استان حدیده تعدادی از کارگران این مجتمع را به قتل رسانده و تعدادی دیگر را مجروح نمودند.
العسومی در بیانیه ای تاکید کرد این کشتار تنها سه روز پس از آن صورت می گیرد که طی آن شبه نظامیان تروریست حوثی مرتکب کشتار خونینی دیگری در منطقه “الدریهمی” شدند که طی آن ده ها تن از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شدند، این حملات خونین علیه غیرنظامیان؛ سرکشی آشکار و بی توجهی شدید حوثی ها به هنجارها و اصول و قوانین بین المللی را نشان می دهد.

دکمه بازگشت به بالا