ایران

عیسی کلانتری به دلیل “فرزند ناخلف آمریکا” خواندن خمینی به دادسرا احضار و تفهیم اتهام شد

رسانه‌های ایران روز شنبه ۱۵ آذر از احضار عیسی کلانتری، معاون حسن روحانی، به دادسرای کارکنان دولت و «تفهیم اتهام او» به دلیل آن‌چه «توهین به بنیانگذار انقلاب» خوانده شده، خبر دادند.

بر همین اساس، آقای کلانتری که ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را هم بر عهده دارد، پس از تفهیم اتهام در دادگاه با قرار تامین آزاد شد.

او در ویدئوی کوتاه مصاحبه‌ای که چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی هم‌رسانی شد، آیت‌الله خمینی را «فرزند ناخلف آمریکا» و پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ را نتیجه «خالی کردن پشت شاه توسط آمریکا» دانسته بود.

به دنبال واکنش تند بسیاری از چهره‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی به این اظهارات، آقای کلانتری روز هشتم آذر در یادداشتی، علاوه بر «عذرخواهی» بابت این سخنان تاکید کرد که پخش تنها چهل ثانیه از مصاحبه‌ای دوساعته موجب «سوءبرداشت» از کلیت مطلب شده است.

پیشتر سایت جماران، وابسته به حسن خمینی، در انتقاد به سخنان معاون رئیس جمهوری در حالی‌که از آن به عنوان «ادبیات منحط و مبتذل» یاد کرده است، نوشت: «آقای کلانتری ظاهرا از کمترین میزان از ادب سیاسی و اجتماعی برخوردار نیست که درباره مقتدای کشور از این واژه زشت و توهین‌آمیز بهره می‌گیرد.»

دکمه بازگشت به بالا