ایران

سیل گسترده در استان‌های فارس و بوشهر، جاده‌ها را مسدود، خانه‌ها را تخریب و برق را قطع کرد

در پی وقوع سیل گسترده در دو استان بوشهر و فارس، تعدادی از جاده‌های این مناطق مسدود، تعدادی از خانه‌ها تخریب و برق شهرستان گناوه نیز قطع شده است.

محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران، گفت: «گزارشات اولیه حاکی از تخریب ۷ منزل مسکونی در استان بوشهر است.»

آقای محمدی ادامه داد: «در استان فارس ۶ شهرستان و در استان بوشهر ۳ شهرستان، درگیر آب‌گرفتگی و سیل هستند و هر لحظه بر شدت آبگرفتگی‌ها در این استان‌ها افزوده می‌شود.»

به گفته این مقام هلال احمر، در حال حاضر «۵ استان دیگر کشور به حالت آماده‌باش درآمده‌اند».

بارندگی شدید در این مناطق از شامگاه شنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. هنوز گزارشی رسمی از میزان تلفات و خسارات منتشر نشده است.

روز ۹ آذر نیز استان خوزستان شاهد بارش شدید باران و به دنبال آن آب‌گرفتگی شدید در سطح تعدادی از شهر‌های این استان بود. شرایط آنقدر وخیم بود که آب به داخل منازل مردم این شهر‌ها نفوذ و زندگی و اموال آنان را تخریب کرد. در برخی مناطق مردم تا زانو در آب بودند.

در واکنش به این خرابی‌ها سیدمحمد مولوی نماینده آبادان در مجلس نیز با فلاکت‌بار خواندن وضعیت شهر‌های خوزستان پس از بارش‌های اخیر، عدم نظارت بر عملکرد شهرداران، شورای شهر و مسئولان بالادستی را مشکل اصلی شهروندان دانست و خواستار بازداشت مسئولان مرتبط شد.

دکمه بازگشت به بالا