ایران

حکم دیپلمات ایرانی بازداشتی متهم به فعالیت های تروریستی در بلژیک اواخر ژانویه صادر می‌شود

فرانس پرس به نقل از وکیل اسد الله اسدی خبر داد که حکم دادگاه بلژیک در پرونده این دیپلمات ایرانی متهم به برنامه ریزی برای حمله و بمبگذاری در محل تجمع سازمان مجاهدین خلق در پاریس، در تاریخ ۲۲ ژانویه اعلام می گردد.

در صورتی که رای دادگاه بر علیه اسد الله اسدی صادر شود، این کارمند ۴۸ ساله سفارت ایران در وین به جرم برنامه ریزی برای بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان حکومت ایران، با حکم ۲۰ سال زندان مواجه خواهد شد.

اسد الله اسدی در جلسه دادگاه روز پنجشنبه (۳ دسامبر) در شهر آنتورپ بلژیک حاضر نشد. او به همراه سه متهم دیگر محاکمه شدند که آنها نیز با رد اتهامات و اعلام بی گناهی در دادگاه حاضر نشدند.

وکلای نسیمه نعامی و امیر سعدونی زوج بلژیکی ایرانی که بمب و مواد منفجره در خودروی آنها پیدا شده مدعی هستند که مواد منفجره در این خودرو برای کشتن کسی کافی نیست. نسیمه نعامی و امیر سعدونی در مسیر حرکت به فرانسه توسط پلیس توقیف شدند.

وکیل مهرداد عارفانی، متهم دیگر این پرونده گفته که موکلش در این طرح تروریستی دست ندارد و خواستار اعلام بی گناهی او شده؛ اما دادستانی می گوید مهرداد عارفانی از نزدیکان اسدی است.

دادستانی بلژیک از دادگاه درخواست کرده، ۱۸ سال زندان برای نسیمه نعامی و امیر سعدونی و ۱۵ سال حبس برای  مهرداد عارفانی به جرم هم‌دستی با اسدالله اسدی در طرح‌ریزی حمله تروریستی در نظر بگیرد و تابعیت بلژیکی آن‌ها را سلب کند.

دکمه بازگشت به بالا