ایران

خودزنی نیروهای امنیتی ایران؛ واکنش علمای ایرانشهر به کشته شدن سه برادر بلوچ عضو سپاه توسط نیروهای لباس شخصی

روز پنجشنبه ۱۳ آذر۹۹، سه برادر بلوچ عضو سازمان بسیج سپاه به نامهای خداداد، نواب و احمد محمدی، اهل روستای آبادان ایرانشهر در نخلستانهای این روستا، توسط ماموران لباس شخصی مبارزه با مواد مخدر با شلیک مستقیم کشته شدند.

به گزارش تلوزیون کلمه مفتی حنیف حسین زهی نویسنده و مترجم اهل سنت و مولوی عبدالرحمن عمرزهی، امام جمعه مسجد حسنین ایرانشهر با انتقاد از کشته شدن این سه برادر بسیجی توسط ماموران لباس شخصی، خواهان پیگیری عاملان این جنایت شدند.

آقای حسین زهی با بیان اینکه نظام مدعی تامین امنیت برای منطقه و جهان است گفت: اما در داخل کشور هیچ امنیتی نداریم، حتی نیروهی خودی نظام به بدست یک نیرو و ارگان دیگر کشته می شوند.

مفتی حسین زهی ادامه داد، نظام خود را پرچم دار دفاع از مظلومان فلسطین، عراق و سوریه می داند؛ اما ما در شهر خودمان امنیت نداریم و امروز یک کشتار دسته جمعی به راه افتاد تا یک نسل را از بین ببروند.

وی افزود: سه جوان و سه برادر از یک خانواده را از دست دادیم اما این سه برادر توسط دزدها، سارقان و افراد مسلح و اشرار کشته نشدند؛ بلکه بدست خود نیروهای انتظامی نظام به قتل رسیدند.

همچنین مولوی عبدالرحمن عمر زهی امام جمعه حسنین ایرانشهر نیز با بیان اینکه سه برادر جوان از یک خانواده امروز به خاک سپرده می شود افزود: ملت ما امروز مظلوم شده و خون بلوچ توسط خود ماموران ریخته می شود.

این روحانی اهل سنت با بیان اینکه سه زن بیوه و ۹ فرزند یتیم شدند افزود: ماموران با توجیه اینکه اشتباهی زده شده، می خواهند پرونده را ببندند اما اگر فرزندان مسئولین کشته می شدند و امروز بجای این خانواده بلوچ این آتش در خانه یکی از مسئولین روشن می شد آیا این توجیه را می پذیرفتند.

دکمه بازگشت به بالا