ایران

عربستان: از مذاکره آمریکا و ایران حمایت می‌کنیم، اما تهران درهای گفت‌وگو را بسته است

فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان روز جمعه ۱۴ آذر ایران را به اقدامات تروریستی در اروپا متهم کرد و گفت که ریاض از گفت‌وگو بین واشینگتن و تهران حمایت می‌کند، ولی این ایران است که درهای گفت وگو را بسته.

به گزارش شبکه العربیه، وزیر خارجه عربستان که در یک ویدئو کنفرانس در مجمع « گفت‌وگو در حوزه مدیترانه» صحبت می‌کرد، اظهار داشت، شما شاهد دخالت ایران از لبنان تا سوریه و از یمن تا عراق هستید، ایران در این مناطق ضمن حمایت مالی و نظامی از شبه نظامیان با استفاده از خشونت، از حملات نظامی به دفاتر دیپلماتیک، برنامه سیاسی خود را پیش می‌برد.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه گفت، ما دست ایران را در توطئه‌های تروریستی در اروپا و دیگر مناطق می‌بینیم.

اشاره احتمالی وزیر خارجه عربستان به موضوع دادگاه دیپلمات ایرانی در بلژیک است که به اتهام دست داشتن در طرح بمب‌گذاری در یک گردهمایی سازمان مجاهدین خلق بازداشت شده است.

وزیر خارجه عربستان در ادامه با اشاره به ترور محسن فخر‌ی‌زاد تأکید کرد که عربستان سعودی از «ترور» حمایت نمی‌کند، و این بخشی از «سیاست» ریاض نیست.

محسن فخری‌زاده مهابادی، از مقامات ارشد برنامه هسته‌ای- نظامی ایران در روز جمعه هفتم آذر ماه در «منطقه آبسرد» دماوند مورد سوءقصد قرار گرفته و کشته شد. مقام‌های سیاسی و نظامی ایران، اسرائیل را مسئول ترور محسن فخری زاده می‌دانند و وعده گرفتن انتقام او را نیز داده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا