جهان

تأکید مجدد ترامپ بر تقلب دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شامگاه چهارشنبه ۱۲ آذرماه ضمن اتهام مجدد دمکرات‌ها به تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، گفت که دمکرات از طریق تقلّب در این دوره تلاش می‌کنند تا انتقام شکست‌شان در انتخابات ۲۰۱۶ را بگیرند.

ترامپ گفت:« تقلّب با رای‌گیری از طریق پست صورت گرفته، این آخرین بخش از تلاش‌های دمکرات‌ها برای تقلّب در نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ بود و موضوع برای آنها مانند بودن در جهنم بوده».

ترامپ تاکید کرد که حزب دمکرات از وقوع تقلّب در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر گذشته مطلع بود و به همین خاطر از دادگاه عالی آمریکا خواست تا به این موضوع رسیدگی کند.

ترامپ در ادامه افزود:«دلایل را دیدند اما نمی‌خواهند که درباره موضوع حرفی بزنند، این انتخابات به تمام معنی کلمه فاجعه‌بار بود، اما ما تقلّب آنها را رو خواهیم کرد، و امیدوارم که دادگاهها به ویژه دادگاه عالی ایالات متحده به این موضوع رسیدگی کنند».

ترامپ در این راستا همچنین به احتمال نامزد شدن او برای انتخابات سال ۲۰۲۴ اشاره کرد.

ترامپ کماکان به شکست خود در انتخابات اذعان نکرده و با ادعای تقلّب وکلای او همچنان به تقدیم شکایت‌های قضایی علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ۳ نوامبر اجرا شده ادامه می‌دهند.

این در حالی است که مسئولان اجرای انتخابات چه در سطح فدرال و چه در سطح ایالت‌ها گفته‌اند وجود چنین دلایلی را نمی‌پذیرند.

در مراسمی که روز چهارشنبه در کاخ سفید برگزار شد ظاهرا دونالد ترامپ اذعان کرد که احتمالا این تلاش‌ها با شکست مواجه شود و گفت که او در چنین شرایطی مجددا برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا