ایران

واکنش روحانی به قانون افزایش غنی‌سازی: هول نشوید، به باتجربه‌ها اجازه فعالیت دهید

یک روز پس از ابلاغ مصوبه مجلس درباره «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» به دولت،، حسن روحانی به طور غیرمستقیم به مجلس و سایر نهادهای حکومتی گفت که «هول» نشوند و به «باتجربه‌ها» در حوزه دیپلماسی اجازه فعالیت دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای روحانی روز پنج‌شنبه، ۱۳ آذرماه، در آیین مجازی بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو بدون اشاره به فرد یا نهاد خاصی افزود: «بگذارید با حوصله، تامل، خردورزی و دقت آنانی که تجربه بیست و چندساله در این امر دارند… و در دیپلماسی موفق بودند و آمریکا را بارها و بارها در این سه سال در سازمان ملل شکست دادند، کارشان را انجام دهند.»

وی در عین حال به طعنه به مخالفان دولت گفت: «اگر دولت موفقیت به دست آورد این موفقیت را کاملا تقدیم شما می‌کند. اصلا غصه این را نخورید، این دولت مسائل و مشکلات را حل و تمام می‌کند. نه، شما حل کنید، ما دست آنانی که به ملت ما و مردم کمک کنند، می‌بوسیم.»

اشاره وی به تائید مصوبه مجلس در مورد «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» از سوی شورای نگهبان و ابلاغ آن به رئیس دولت دوازدهم است.

این طرح که پس از ترور محسن فخری‌زاده به تصویب مجلس رسید، دولت را موظف کرده در صورت «عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع صادرات و فروش نفت ایران» دو ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

حسن روحانی که روز گذشته نیز به صراحت گفته بود که این مصوبه را برای فعالیت‌های دیپلماتیک ایران «مضر» می‌داند، امروز نیز به صراحت مجلس و شورای نگهبان را به «عجله» و بی‌توجهی به «ثبات و امید» متهم کرد.

دکمه بازگشت به بالا