اقتصادی

کوچک‌تر شدن سفره‌ی خانواده‌های ایرانی با ادامه موج گرانی‌ها در ایران

با ادامه موج گرانی در ایران، سفره‌ی خانواده‌های ایرانی همچنان کوچک‌تر و کمرنگ‌تر می‌شود.

فخر الدین احمدی، بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه در مصاحبه با خبرنگار بازار  گفت: علیرغم اینکه در ماه های سرد سال مصرف ماهی در بین خانواده‌ها افزایش می یابد، اما با افزایش قیمت ها و هزینه های زندگی، مصرف آبزیان در تهران روزانه حدود ۱۰۰ تن کاهش یافته است.

وی همچنین گفته است که: سال گذشته روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تن انواع آبزیان، ماهی های گرمابی، سردابی، استخوانی دریای خزر و ماهی های جنوب در تهران به فروش می‌رسید اما هم اکنون میزان فروش به حدود ۲۰۰ تن در روز کاهش یافته است.

از سوی دیگر چند صباحی است که قیمت بالای مرغ به یکی از اخبار مهم برای مردم و جامعه تبدیل شده است، تغییرات ناگهانی قیمت و کمبود این محصول در بازار، به معضلی برای مردم تبدیل شده و کسانی که زمانی با توجه به قیمت پایین تر مرغ نسبت به سایر منابع پروتئینی می‌توانستند از این ماده غذایی استفاده کنند حالا باید با همان هم خداحافظی کنند.

در دو روز گذشته نیز همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازارهای موازی طلا، ارز و سکه قیمت‌ها در بازار موبایل نیز شروع به بالا رفتن کردند.

این در حالی است که احمد مرادی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس بانک مرکزی را عامل گرانی قیمت‌ها دانسته است. بنا به گفته‌ی وی بانک مرکزی عامل رسوب کالاها در گمرکات کشور و گرانی قیمت‌ها است.

دکمه بازگشت به بالا