خاورمیانه

شرق الاوسط از معرفی کابیه توسط سعد حریری خبر داد

منابع آگاه سیاسی خبر داده اند که «سعد حریری»، نخست وزیر لبنان، تصمیم گرفته که به محض پایان کنفرانس بین المللی کمک به لبنان که امروز به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد، کابینه خود را تقدیم «میشل عون» کند.

به گفته این منابع، آقای حریری در نهایت تصمیم گرفته که بن بست روند تشکیل دولت را با اقدامی یکجانبه پایان دهد به این امید که گشایشی در فضای سیاسی لبنان ایجاد شود.

این منابع به «الشرق الاوسط» گفته اند که علت آنکه الحریری موضوع را به بعد از کنفرانس موکول کرده آن است که نمی خواهد در صورت مخالفت عون با کابینه، این مسئله بر کنفرانس حمایت از لبنان که رئیس جمهور فرانسه آن را برگزار کرده سایه اندازد.

به گفته این منابع آگاه، دولت سعد حریری متشکل از ۱۸ وزیر خواهد بود که در آنها شرط های تعیین شده توسط رئیس جمهور فرانسه در طرحش برای نجات لبنان در نظر گرفته شده است.

این منابع در گفتگو با شرق الاوسط تأکید کرده اند که الحریری امیدوار است که به صرف ارائه کابینه به رئیس جمهور، فشارها ازجانب فرانسه برای پایان دادن به بن بست سیاسی لبنان و تشکیل دولتی که بتواند راه حلی فوری برای برخی مسائل فراهم کند تشدید یابد به نحوی که عون نتواند دولت را رد کند.

براساس این گزارش، الحریری آماده تعدیل کابینه و مذاکره بر سر برخی جزئیات با رئیس جمهور است.

این منابع افزوده اند که الحریری معتقد است که راهی برای نجات لبنان جز طرح فرانسه وجود ندارد و وی حاضر نیست از مأموریت تشکیل کابینه انصراف دهد.

به تازگی بانک جهانی اعلام کرده که در نبود سیاست های اثرگذار برای حل بحران اقتصادی، اقتصاد لبنان دچار رکود شدید و طولانی مدت شده است.

به گزارش CNN در این گزارش آمده که احتمالا در سال ۲۰۲۰ لبنان شاهد کاهش ۱۹.۲ درصدی تولید ناخالص داخلی باشد.

دکمه بازگشت به بالا