ایران

دولت در اعتراض به مصوبه هسته‌ای مجلس به شورای نگهبان نامه می نویسد

حسن روحانی، رئیس‌ دولت دوازدهم ایران، امروز، ۱۲ آذرماه، ضمن مخالفت با مصوبه جدید مجلس درباره محدودیت دسترس بازرسان بین‌المللی به تاسیسات هسته‌ای ایران، آنرا «مضر» خواند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی در جلسه هئیت دولت به صراحت گفت: دولت با آن مصوبه موافق نیست و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند. همزمان اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری ایران نیز، اعلام کرد که دولت درباره مصوبه روز سه‌شنبه مجلس نامه‌ای به شورای نگهبان ارسال می کند.

جهانگیری روز چهارشنبه گفت که دولت در این نامه نظرات خود درباره مصوبه مجلس را مطرح خواهد کرد.

او توضیحی درباره این نظرات نداد و تنها گفت که مدیریت پرونده اتمی ایران به دستور رهبر جمهوری اسلامی به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است.

روز سه‌شنبه نیز علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز گفته بود که تصمیم‌گیری درباره برجام و فعالیت‌های هسته‌ای از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مجلس حق دخالت در این موضوع را ندارد.

شورای نگهبان به مصوبه مجلس ایراداتی گرفته است و علی نیکزاد، نایب‌رییس مجلس، در جلسه علنی روز چهارشنبه گفت که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی ایرادات شورای نگهبان است.

مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه طرحی را تصویب کرد که در صورت تایید توسط شورای نگهبان، دولت را موظف می‌کند غنی‌سازی اورانیوم را در سطح ۲۰ درصدی عملیاتی کرده و در صورت عدم رفع تحریم‌های نفتی و بانکی ظرف سه ماه اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند.

مشاور رئيس مجلس ایران در گفتگویی با تلوزیون حکومتی، درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفته است، این طرح به معني خروج از برجام نيست؛ بلکه ما تنها تعهدات هسته اي را کاهش می دهیم.

دکمه بازگشت به بالا