حقوق بشر

انتقال احمدرضا جلالی «برای اجرای حکم اعدام» به زندان رجایی‌شهر

فرزندم را برای اجرای حکم اعدام امروز به رجایی‌شهر کرج منتقل کرده اند، این حرف‌های مادر احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی-سوئدی است.

به گفته مادر آقای جلالی، این خبر را هلاله موسویان، وکیل احمدرضا جلالی، پس از مراجعه به دادگاه اطلاع داده است.

همسر احمدرضا جلالی نیز به سازمان حقوق بشر ایران گفته است که «به وکیل احمدرضا خبر دادند که امروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر) ساعت پنج عصر به وقت ایران او را به زندان رجایی‌شهر منتقل می‌کنند».

وکیل احمدرضا جلالی طی گفت‌وگویی در مورد انتقال موکلش به زندان رجایی‌شهر هشدار داده است: «اگر انتقال آقای جلالی به زندان رجایی‌شهر عملی شود، کار خیلی سخت می‌شود و بعید است دیگر بتوان کاری برای او کرد.»

به‌گفته خانم هلاله موسویان، در حال حاضر «تنها راه این است که کشور متبوع ایشان اقدامی بکند و اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، فقط از طریق مذاکره با مقامات سوئد قابل انجام است».

احمدرضا جلالی اردیبهشت ۹۵ هنگامی که برای شرکت در یک کنفرانس علمی از محل زندگی خود در سوئد به ایران سفر کرده بود، به اتهام «جاسوسی و فروش اطلاعات به اسرائیل» بازداشت و در دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

منتقدان جمهوری اسلامی می‌گویند که حکومت ایران با بازداشت اتباع خارجی به اتهامات واهی از آن‌ها به عنوان گروگان و برای گرفتن امتیاز استفاده می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا