ایران

الجبیر خطاب به ظریف: از سر درماندگی ریاض را بابت هر اتفاقی ملامت می‌کنید

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران مدعی شده بود که عربستان و اسرائیل مشترکا در ترور فخری‌زاده نقش داشته‌اند. وزیر مشاور در امور خارجه عربستان چنین ادعایی را بی اساس خوانده و از ظریف انتقاد کرده است.

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی سعودی گفته‌است، بر خلاف رژیم ایران که از زمان ربودن انقلاب ۵۷ توسط خمینی بر اساس ترور بنا شده، سعودی هیچ‌گاه هیچ شکلی از ترورها را تأیید نکرده‌است.

آقای الجبیر روز سه‌شنبه اول دسامبر ۲۰۲۰ در پیامی در توییتر نوشت: ما بسیاری از شهروندانمان را به دلیل رفتارهای جنایتکارانه و غیرقانونی ایران از دست داده‌ایم.

الجبیر ادامه داد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از سر درماندگی پادشاهی عربی سعودی را بابت هر اتفاق منفی که در ایران رخ می‌دهد ملامت می‌کند.

پس از کشته شدن محسن فخری‌زاده در تهران محمدجواد ظریف در پست اینستاگرامی خود مدعی شده بود که دیدار سه جانبه آمریکا، اسرائیل و عربستان نشانه “توطئه‌ای”‌ بود که منجر به کشته شدن محسن فخری‌زاده شد.

عادل جبیر روز سه‌شنبه اول دسامبر (۱۱ آذر) با انتقاد شدید از اظهارات محمدجواد ظریف درباره همدستی ریاض و تل‌آویو در “توطئه” قتل فخری‌زاده پرسیده است: آیا ظریف مسئولیت زلزله و سیل بعدی را نیز به حساب ما می‌نویسد؟

پیش ازین، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد ترور آقای فخری زاده را محکوم و زیانی برای امت اسلامی توصیف کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا