خاورمیانه

تاکید همزمان تشکیلات خودگردان فلسطین، اتحادیه عرب و ترکیه بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی

تشکیلات خودگردان فلسطین و اتحادیه عرب در انتظارند که جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا سیاست‌های راهبردی دولت آتی ایالات متحده در خاورمیانه را تغییر دهد. به گزارش خبرگزاری آلمان، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و احمد ابوالغیظ، رئیس اتحادیه عرب بعد از دیدار و گفت‌وگو در مصر در بیانیه مشترکی اظهار امیدواری کردند که دولت جدید ایالات متحده «نقش فعال‌تر و مثبتی در دستیابی به هدف کشور مستقل فلسطینی ایفا کند.»

محمود عباس بعد از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که روابط فلسطین با ایالات متحده احیا شود.

همزمان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش به مبارزه با هدف ایجاد کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس شرقی ادامه خواهد داد.

اردوغان در پیامی که به شرکت کنندگان در مراسم افتتاح ساختمان جدید انجمن «نمایندگان پارلمان برای قدس» در استانبول و همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین گفت: ما در همه محافل برای دفاع از قضیه قدس تلاش می کنیم و با تمام قدرت برای پایان دادن به سیاست های اشغالگری، ظلم و کشتار دست جمعی برادران فلسطینی‌مان اقدام خواهیم کرد.»

وی افزود: ما به مبارزه برای ایجاد کشور مستقل،متحد و دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ بر اساس مصوبات سازمان ملل متحد و طرح صلح عربی ادامه خواهیم داد.

دکمه بازگشت به بالا