ایران

آب‌گرفتگی خانه‌ها در خوزستان در پی تعطیلی یک‌ساله پروژه‌های زیرساختی

در حالی که خبرها حکایت از آب‌گرفتگی و سیل در ۸ استان ایران دارد و وضعیت در خوزستان وخیم‌تر از بقیه استان‌ها گزارش می‌شود، نماینده اهواز در مجلس می‌گوید این مسئله مربوط به تعطیل شدن پروژه‌های آب و فاضلاب شهرهای این استان طی یک سال گذشته است.

در پی بارش پیوسته باران که از آخر هفته گذشته در استان خوزستان شروع شد و تا امروز دوشنبه ۱۰ آذر ادامه داشته است، بسیاری از شهرهای این استان و خانه‌ها دچار آب‌گرفتگی شدند.

به گزارش رسانه‌های ایران، در این موج بارش سنگین، شهرهای اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و ایذه با آب‌گرفتگی شدید مواجه شدند و در این میان، آب‌گرفتگی در برخی شهرها در حدی بوده که آب به برخی خانه‌ها نیز وارد شده است.

گزارش‌های پراکنده‌ای از آب‌گرفتکی خانه‌ها منتشر شده و در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفته است نیروهای امدادی هلال احمر درحال امدادرسانی و ارزیابی وضعیت آسیب‌دیدگان هستند.

با این حال بخشدار غیزانیه در خوزستان از شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب به دلیل «همکاری نکردن در اختصاص دادن ماشین‌آلات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی روستاها» انتقاد کرده است.

دکمه بازگشت به بالا