ایران

فرمانده سپاه پاسداران در تویئتر از «انتقام سخت» گفت؛ اما سخنگوی این نهاد نظامی تکذیب کرد

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دیروز توئیت حسین سلامی، فرمانده این نهاد نظامی را تکذیب کرد که گفته بود «انتقام و مجازات سخت» از کسانی که محسن فخری‌زاده، را کشته‌اند «در دستور کار قرار گرفته است».

آقای سلامی روز هفتم آذر در صفحه‌ای توئیتریش نوشت: «طراحان، عاملان و حامیان این جنایت بدانند این‌گونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شکوه و اقتدارآفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است».

توئیت تهدیدآمیز فرمانده سپاه بیش از هشت هزار بار لایک شده و بیش از هزار بار هم‌رسانی شده است.

اکنون، تسنیم خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران از قول رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، نوشته است که اخبار منتسب به فرمانده کل سپاه در فضای مجازی پیرامون چگونگی انتقام از عوامل ترور فخری‌زاده تکذیب می‌شود.

محسن فخری‌زاده که «مرد مرموز و هسته‌ای» جمهوری اسلامی لقب گرفته بود، روز هفتم آذر به‌دنبال عملیاتی مرگبار در آبسرد دماوند کشته شد

در آخرین روایت از عملیات روز جمعه، خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده که تیراندازی به سمت خودروی محسن فخری‌زاده با استفاده از «سلاح‌های خودکار» صورت گرفته و «هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته است».

به گفته این خبرگزاری، کل عملیات یاد شده «سه دقیقه» طول کشیده است.

با مطرح شدن موضوع “انتقام سخت”، افکار عمومی ایرانیان به شدت نگران شده؛ زیرا در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ نیروهای سپاه پاسداران تحت همین عنوان و در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی، یک هواپیمای مسافربری متعلق به اوکراین را هدف قرار دادند و جان حداقل ۱۳۹ ایرانی را گرفتند.

دکمه بازگشت به بالا